onsdag 14 mars 2012

Totally nuts

I fms åt jag och Elsie några pistaschenötter. Ett tag senare kliade hon sig på ryggen och jag upptäckte att hon hade ett stort irriterat område. Jag trodde det var från tröjan, smörjde in det och tänkte inte mer på det. På efm åt hon jag en handfull pistaschenötter var. Och en kort stund efter det upptäckte jag att hon var svullen på ögonen och när jag kollade var ryggen värre än nånsin. Jag ringde min pappa som tyckte vi skulle åka direkt till vårdcentralen. Jag kastade barnen i vagnen och åkte dit och vi fick komma in ganska snabbt. Då hade ögonen lugnat sig men på ryggen hade nya röda fläktar uppstått. Hennes luftvägar var inte påverkade som tur är. Vi fick medicin och recept på en annan som vi ska ge henne tills fläckarna är borta. Så. Inga fler nötter alls tills de utrett om hon är allergisk eller inte. Hon har nämligen ätit massor av nötter innan så det var väldigt konstigt att hon helt plötsligt blivit allergisk.

Nu sover min fina, fina lilla gulla. Hon min fina som säger så mycket härligt och roligt hela dagarna. Hon är så vacker, hela hon. Hur fick jag en sån underbar dotter?

1 kommentar:

Joanna sa...

för att du är underbar.
för att det går i arv.

hoppas att det bara var något tillfälligt.
allergier måste vara så omständliga att leva med tänker jag.

och hoppas att hon mår bättre.