torsdag 1 mars 2012

Tänk om, tänk rätt!

Nej, nån ny overlock kan jag ju inte köpa. Vad tänker jag med? Beggad overlock måste det bli. Jag måste spara pengar, just nu är det lite tajt som det är. Kan ju inte gå och köpa en 8000 kr maskin när man går på mammapeng (som dessutom inte kommit denna månad pga slarv från min sida). Nä. Sen måste jag snåla in på "unning"; dvs unna mig själva saker som jag tycker att jag är värd (kläder främst). Jag köper visseligen bara billiga saker men många bäckar små heter det ju av en anledningen... och Ha bättre koll generellt! Herregud, jag bara kör på lixom. Nä. Nu måste jag skärpa mig.

Så det blir en beggad, billig maskin. Kanske gör jag ett misstag, kanske inte. Jag tror jag är smart. Eller hur Charlotta?



2 kommentarer:

Charlotta sa...

Absolut!:) Gå till en symaskinsaffär så brukar många ha även begagnade maskiner vilket känns lite tryggare ifall de skulle gå sönder. Och som sagt, min är en dröm. Går som tåget och gör jättefina sömmar!! Ibland är ju maskiner så otroligt dyra eftersom de har tusen sömmar som man ändå aldrig kommer använda :)

Charlotta sa...

Dessutom är de ju nyservade och kollade om man köper i symaskinsaffär och inte av någon på blocket (även om det också säkert kan gå bra)