måndag 26 mars 2012

Konsten att misslyckas


Det är inte lätt att göra sitt bästa i tex. arbetsprovet till en utbildning man vill gå, när man är så jävla inkörd på att man inte klarar av nåt utan kommer att misslyckas med det. Har i terapin insett att jag nästan förstör för mig själv medvetet, för att jag ändå inte tror att jag kommer att komma in. För att jag är så van att tro och tänka att jag kommer misslyckas. Och då gör man ju det. Jävla skit. Jag har nu dubbelt arbete. Först måste jag igenom mitt eget negativa tänkande och sen prestera ett apbra arbetsprov till Berghs. Fast än jag går omkring och förväntar mig att inte komma in! HUR SJUKT ÄR INTE DET? 

Iaf. Nu måste jag fortsätta en stund till med arbetsproverna, sen ska jag gå och sova.

2 kommentarer:

Susanna sa...

Jag är precis samma! På lördag skall jag göra högskoleprovet men tänker att jag likaväl kan strunta i det för jag kommer ändå inte klara det. Haha, idiot! VARFÖR tänker man (jag) så?!

Anneli sa...

Pepp. Jag tänker att jag alltid har tyckt att du är grym och tuff.