måndag 13 oktober 2008

Vissa dagar är snyggare än andra




Jag brukar tänka ut mina outfits kvällen innan ibland, speciellt när jag vet att det är ont om tid följande dag. Det brukar i vanliga fall funka väldigt bra. Men tyvärr inte igår/imorse. Jag måste erkänna att det inte blev så bra på kroppen som det var i knoppen. Jag hade aldrig burit kläderna kombinerade på detta sätt och tyvärr funkade det inte i verkligheten. Men när mitt snuviga huvud fattat detta var jag redan sen. Så jag sket i det och gick till jobbet. Tänkte att det säkert ser bättre ut än jag tror. Men när jag nu skulle in på toa för att fota mig så såg jag... att det inte funkade. Delarna är snygga (speciellt gillar jag mina armband idag, hysteriskt många), men inte kombon. Oh well, shit the same. Jag ska bara hem och sova bort förkylningen efter jobbet. Och på kontoret tror jag inte nån bryr sig.
Sen är det ju en världslig sak.

2 kommentarer:

Jenny P sa...

Precis så var det för mig med imorse.
Det jag föreställde mig igår kväll var inte alls lika fint på jobbet kl 8 idag.
Måste vara någon typ av måndagssjuka :)

Josefine sa...

Usch. Jag vet precis. Jag kollade mig i spegeln vid lunch och tänkte: äh vad fan. jag ser ut hur jag vill. men sen när jag gick till biblioteket var det inte lika kul. jag svettades och kände mig sunkig i mina monkichinos och regnkappa (och ändå är regnkappan det plagg jag i särklass fått mest komplimanger för) och då lyckades jag naturligtvis stöta på två klasskamrater jag inte ville stöta på. livet är fint. stöter aldrig på några människor annars. men... troligtvis var du snygg i alla fall. man är så förbannat kritisk mot sig själv alltid.