fredag 17 oktober 2008

Fula kort på en fin klänning

Framifrån




Bakifrån

Sköna Helena och jag var sena till taxin så vi hann inte ta fina foton på oss innan vi åkte till bloggalan, så när jag kom hem inatt, genomsvettig i håret och sminket utsmetat runt ögonen (av dans-relaterad svett) tog jag dessa. Tro mig, du är glad att huvet är kapat. Klänningen är från Myrornas, väskan från Återvinnarna, halsbandet från VeroModa och blomman från nån 2ahands klänning. Skorna från Indiska är det ingen som ser.

Om igår då. Sköna Helena var min date :) och levde verkligen upp till sitt namn. Vilken klänning! Det var jättekul att träffa en del av mina favorit bloggerskor. Men jag pratade kanske inte med så många jag hade hoppats på. Blir lite blyg när alla är så flickiga och fina, samlade och coola. Jag kändes mig burdus och drog dåliga skämt, skrek rakt ut (när jag blev arg för att Ebba försökte avsluta galen utan att dela ut det viktigaste priset; mest originella blogg), kom inte på nåt smart att säga, och förstörde Kajsas bild av mig när jag tog en cigg. Men jag fick prata med en del underbara flickor; Kajsa var bubblande som kolsyra i en läsk, så söt och glad! Och så Clara, lika snygg och cool som klänningen hon bar! Jag fick känslan av en kvinna med inre lugn och trygghet. Ida var superskön, öppen och pratig! Fröken sötsur var cool och var en av de få som kändes så som jag hade tänkt mig! Hennes vän Monokel-Mia kände till min blogg och/eller var den enda som sa det, underbara bekräftlse! Dessutom var hon en av de coolaste på stället. En del andra sköna damer dansade jag med, men som sagt, vågade inte hälsa på alla jag ville hälsa på. Töntig, jag vet...

Mera fina blider från kvällen finns bland annat hos Ida!

...Sen måste jag tyvärr vara neggo och säga att galan var dåligt planerad och ganska trist (och det berodde inte bara på bristen på alokoholförsäljning), men det vägde upp att jag fick se live-versionerna av alla fina bloggerskor!

10 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Din klänning är otroligt vacker och ditt halsband likaså. Kul att det var roligt i går.

Josefine sa...

Du har verkligen en cool klänning. Skitsnygg. Mycket tjusigt med halsbandet också! Och kuvertväskan..

Ida sa...

Men vad glad jag blir, inte varje dag man blir kallad superskön. Men nu är jag nyfiken, om bara Linda motsvarade dina förväntningar, hur hade du tänkt dig att jag skulle vara? :)

Smartasmia sa...

Hej sötnosen med fina luggen OCH klänningen igår! En tackar:-) Självklart har en gammal öböna koll på de andra bönorna som ex. vis du och skönahelena´n:-) Ni var båda fina som attans där igår. Och rackarns så himla trevliga. Kul att språka en stund. Syns säkert fler ggr - förhoppningsvis:D

underbaraclara sa...

Tack sötnos! Det var SÅ kul att träffa dig och snacka. Som en räddande underbar änglel i rosa :)

KRAM

Linda/Fröken SÖTSUR sa...

Det var superkul att träffa dig och Helena i torsdags. Du var precis som jag hade tänkt mig också;)

....en underbar klänning hade du också.

Sophie sa...

anna-karin och miss muffiN: tack för komplimangerna om min klänning!
ida: Jag vet inte, men oftast så är folk inte som man tror att de ska vara :)
mia: tack detsamma!!! och tack för konmplimangerna om min lugg :) jag hoppas verkligen vi ses igen, snart!
clara: nu rodnar jag. inte kände jag mig som en ängel,så burdus å dan, men tack!
linda: tack detsamma! och då hoppas jag att du inte blev besviken ;)

kajsa - www.aenigma.blogg.se sa...

Bäjby!
Alltså. Fy satan vad roligt det var att träffa dig i torsdags!! Blev så himla glad när jag hörde någon ropa "Kaaajsa" vid garderoberna där uppe och sen fick gosigaste kramen av dig. Fina fina du. Det var ni fina flickor som gjorde kvällen värd att minnas. Åhå. :)
Och små skrik, hopp, infall om krypande under bordet och dylikt var bara helt fantastiskt! Shit männschka! Du var roligare finare bästigare än varenda 16 åring i de där märkliga rummen.
Mailar dig imorgon så du får min mailadress. Så kan jag berätta igen hur bra du är! :D Haha
Massa kram från en trött Kajsa som nu är i norr igen

www.vardagsmat.blogg.se sa...

...alla fina bloggerskor utom Caroline/Vardagsmat menade du va?

Sophie sa...

caroline/vardagsmat: självklart! :)