fredag 10 oktober 2008

Rosa och rosetter



Idag var det Colour Friday på jobbet. Under veckan bestämdes det att alla tjejer på kontoret skulle ha färgglada strumpbyxor på sig på fredagen. Vi var väl en fyra stycken som slutligen kom i glada färger, jag och min närmaste kollega i rosa, andra i rött och orange. Det var en färgprakt som hette duga!
På mitt förra jobb började man dricka vin vid den här tiden på fredagar. På mitt nya jobb åker en stor godisskål fram runt 2-3 tiden. Jag, som de flesta andra, frossade i en halvtimme. Nu mår jag illa. Men kanske är det nyttigare än att dricka sig salongsberusad varje fredag. Men åh, va kul det var på jobbet på fredagar! Jag saknar er!
Jag tror allt jag bär idag i klädväg är från HM. Skorna & brochen är 2a hand och halsbanden är presenter.

6 kommentarer:

Ida-Maria sa...

vart jobbar? och som vad?

Josefine sa...

snygga strumpbyxor. snygg brosch också! dadas diamonds har nån liknande med kedja mellan en apa och.. något. gillar verkligen din blogg!

Klara sa...

coolt! färg gillas :)

Frida sa...

Du har både ett lyxigt jobb och en grymt cool stil :)

Kicki sa...

Vad fint - har också den tunikan :). Lagade du stövlarna?

Sophie sa...

jag: jag jobbar som ekonomiassistent på en eventbyrå.
miss muffin: tack, tack och stort tack!! det betyder mycket för mig!
klara: ja, det lyser upp även den tristaste höstdagen!
frida: tack snälla, jag blir såå glad av att höra att du tycker det!
kicki: tack! Ja, har försökt med hjälp av lite karlsson klister men jag ska nog lämna in dem oxå!