fredag 24 oktober 2008

Jag vill oxå ha en vill-ha-lista

Som många andra har ju såklart jag även en önskelista, en vill ha lista. Jag må predika avståndstagande till shopping, men självklart inte helt och för alltid. Det är mysigt med 'nya' saker (2a hand blir ju nytt för mig även om det är gamlat), det går inte att förneka. Till mitt försvar kan jag väl säga att Min Predikan kanske handlar mer om avståndstagande till överkonsumtion. Så nu kommer jag ibland här erkänna min längtan efter materialla ting. Jag är ju bara människa.
Vill ha-bakgrundshistoria:
Igår fick jag ett ryck. Jag hade fått lite eftersläntande pengar från Akassan och har länge tänkt att jag köpa ett par svarta strechbyxor med hög midja. Jag slank in på Flippa K, som fö har underbart trevlig personal, och bad om hjälp. Det slutade med att jag stod i provhytten med stjärten vackert packeterad i ett par FANTASTISKA svarta manchester byxor med perfekt hög midja! De sitter inte som på bilden här nedan, eftersom hon är 180 cm och väger 50 kg och jag är 160 och väger minst 10 kg mer än henne. MEN det satt bra på mig oxå!!! Varför bor de inte hos mig nu undrar du? Min Snålhet. 1200 kr kostar det, vilket är för mycket just nu... Så vad gjorde jag? Jag gick till HM och tröst-köpte en väska, ett halsband och en sjal för 310kr. Inte så smart (fast väldans snyggt, har både sjal och väska idag, visar sen). Nej, inte smart alls.
Bild lånad från Flippa K's hemsida

1 kommentar:

Kajsa - www.aenigma.blogg.se sa...

Jag tycker att det är underbart att du inte är en av de där bloggerskorna som lägger varenda öre på craaaaaavingsframkallande plagg som du"bara måååååste ha". Jag blir trött på det. Och ledsen. Och så känner jag mig, trots att jag inte vill, liksom lite dålig för att jag inte vill vara sådär trendig.
Så jag gillar dig Alma. För du är fin och normal. Och det älskar jag! Så mycket mer än pälsköpande på Beyond Retro. För att det är trendigt. Sen tycker jag att det är synd att Filippa K ska göra så snygga kläder som kostar så mycket. Du förtjänade de där pantsen! Alla gånger.
Jag håller tummarna för en rea inom snart framtid på dem. Okej?
Kram från kallt och ängsligt norr