tisdag 21 oktober 2008

om mig.

Jag berättar aldrig något om mig själv. Jag vet inte varför. Onödigt? Hur som helst vart jag sugen på att berätta mer om mig. För dig. Eller vem som nu skulle vara intresserad.

Jag heter inte Alma egentligen, men här gör jag det. Jag heter Sophie. Jag bor på Södermalm i Stockholm lyckligt ihopklämd i en ettåenhalva med min sambo (och blivande äkta make), här kallad Partymannen, och våra två katter Sigge och Orvar. På dagarna jobbar jag just nu som ekonomiassistent på ett trevligt företag. Men det ska jag inte göra föralltid. Jag tycker om att skriva, i massa olika former, men speciellt filmmanus. Så jag klipper just nu på det sista på min första kortfilm som regissör/manusförfattare och filar på uppslaget till nästa. Jag funderar och filar även lite på en annan karriärsväg, men den håller jag hemlig än så länge. Jag drömmer om ett hus i skärgården, omringad av skog och hav. Men en stor gå-in-garderob, gardiner i Josef Franktyg och en balkong går oxå bra. Och ja, just det, jag är 300 år gammal. Nej, förlåt 30 år menar jag.

4 kommentarer:

petronella sa...

Gud vad kul att få veta lite om kvinnan bakom bloggen. Och nope, bor inte på söder. bor inklämd som inneboende i en tvåa vid odenplan.

kajsa - www.aenigma.blogg.se sa...

Jag tycker om dig, en massa, hur mycket eller lite du än skriver om digsjälv!
Gör mig glad att just du med dina bra kloka ord kommenterar på mina inlägg som faktiskt har mer än bara en yta. Tack.
Kram!

www.vardagsmat.blogg.se sa...

Hurra hurra! Bra initiativ! Spännande och intressant.

Sophie sa...

tacktacktack tack!!!!!!!!!!!