tisdag 7 oktober 2008

Vill du vinna?

Många läckra (och oläckra) bloggar har tävlingar. Jag har aldrig tävlingar eftersom jag aldrig får gratisprodukter skickade till mig och älskar mina egna kläder för mycket för ge bort dem. Men när jag fick en till I LOVE MYSPACE påse häromveckan tänkte jag: Oj. Nu kan jag verkligen börja leka med de stora flickorna (läs: bloggarna). Tävling. Det är stjärna i kanten det, när man är blooooooggerska.

Men vad ska skulle jag ha för tävling? Jag funderade och funderade. Men nej. Kom inte på nåt bra! Inte vad som helst duger för mina eminenta läsare. Det ska vara nåt riktigt j*vla bra. Så kom det till mig; Vad ska tävlingen handla om?
Ja, det är altså frågan. Altså, tävlingsfrågan. Bästa frågan (och tillhörande fyndigt eller ofyndigt svar) vinner påsen! Jury: Jag, enväldig.


Fast var gärna flummigare! Mer kreativt!! Ju krångligare, desto bättre! Det behöver knappt vara sant, bara det är roligt. Eller så tråkigt att det blir roligt!


Eftersom jag inte heter Kenza och har 100.000 läsare per morgon-i-sängen-bild så måste Du ställa upp! Annars blir det ingen tävling! Och kom ihåg; ingen fråga är för dum! KÖR! Om det kommer några svar alls så avslutas tävlingen på fredag. Om ingen är med i tävlingen bränner jag påsen. Och det vill ni inte. Så skriv nu nåt i kommentorfältet för f*n. Och glöm för all del inte mailadress eller bloggadress!

Puss, kyss och annat mys.


Förtydligande:
Frågan lyder: Hitta på den bästa tävlingsfrågan. Det kan vara om precis vad som helst! Gör gärna som Kajsa, släng två! Sen svarar du på den/dem! Om vad som helst! Hur som helst! KÖR!

11 kommentarer:

Linnea sa...

Förlåt men jag förstod inte riktigt hur du tänkte med tävlingen. Menar du att vi läsare ställer en fråga till dig och även hittar på ett svar på det vi frågat? Jag har aldrig varit med i nån bloggtävling, men tänkte att idag kunde bli min tävlingsdebut - då jag följt din blogg ganska länge nu och tycker att den är så fin så fin!

kajsa - www.aenigma.blogg.se sa...

Klart jag är meeeeeed!
Jag ställer frågan;
skulle du helst vara rockstjärna eller nobelpristagare?
Svar (mitt svar alltså); rockstjärna kan ju vem som helst bli bara du tar tillräckligt mycket droger, trashar tillräckligt många hotellrum, har tillärckligt mycket klirrande boots och tillräckligt stripigt hår. Men nobelpristager måste du faktiskt ha ett intellekt för!Och dessutom vill jag hellre bli ihågkommen som någon som gjorde en bra sak för världen än någon som kissade på fyllan och vaknade med kokain runt nosen och leopardtightsen vid fotknölarna.

Eller! Jag kom på en till!
Om du sökte till Idol, vilken sång skulle du sjunga då?
Svar (mitt); Damien Rices 9 krimes. För jag gråter aldrig. Inte ens när Titanic sjunker, Burmeser blir mördade eller min bror (25 år gammal..) väcker mig med ett bett i kinden. Men den låten för underläppen att darra som på Bambi. Eller en liten liten kaning med rosa nos.

:) Nu håller jag tummarna!

- sa...

Det här är den ENDA värda tävlingen som jag har sett i bloggsammanhang! Jag VILL ha den påsen, jag BEHÖVER den påsen.

Tur att jag är ledig hela dagen imorgon, ska tänka ut en bra tävlingsfråga!!

egoflow sa...

Jag tror nästan också att jag behöver den här påsen 6 det av fler anledningar än en. Tänker dock inte gå in på det utan istället ge dig några fantastiska frågealternativ!

1. Varifrån kommer bananflugan!? Bor den på frukten när man köper hem den & utvecklas då det blir för varmt till en miljon flugor? Eller är det bara bakterier från början? Finns det bananflugor överallt som känner lukten av frukt & det är därför de kommer dit!? Jag förstår inte detta så skulle GÄRNA ha ett svar.

2. Vad kallas elefantens fötter? De flesta djurs "fötter" kallas ju något. ex. tassar, klövar, hovar. Men elefanter!? Fötter? Nä, för det tillhör ju människan!(????)

3. Om man har en colaflaska så finns det ju kolsyra där i. MEN. Tar den plats? Den syns ju inte då flaskan är oöppnad? Om man inte dricker utan bara låter colan avslagna blir det mindre cola då? Stiger kolsyran bara uppåt? För det är ju så det ser ut, eller börjar bubblorna någon gång från mitten!?

Jag funderar mig SJUK på sånna här saken vardagligen & det är inte bra. Jag förtjänar en påse! Skulle kunna göra frågelistan lång men jag tror jag spar mig såhär...

Eller. EN GREJ TILL.

4. Tycker du att man kan kalla riskakor med smak (t.ex. pizzasmak) för just riskakor? Originalkakan & de smaksatta smakar INTE ALLS samma sak & bör därför inte benämnas med samma namn. Eller?

Kram egoflow!

Little Peaché sa...

Sv: åh vad bra att ni ska dit! Då har jag några jag känner!

Kram på dig

Linnea sa...

ÄÄh, jag kan aldrig toppa de fantastiska frågor Egoflow skickade, så det är nog lika bra att jag erkänner mej besegrad redan innan jag tävlat. Hejja Egoflow!

Kramar från Linnea

Sophie sa...

neeeeeeeeeej linnea! ge inte upp!!! du kan om det vill! KÖÖÖR! dessutom är jag en udda domare och kommer att välja på mina egna små premisser. ingen vanlig tävling det här inte!

- sa...

Okej den här frågan är ju kanske gammal, men relevant! Varför läser du min blogg?

Jag läser din blogg för att den är en uppstickare, den är modig och den inspirerar mig. Den visar att mode är till för alla och att mode är personligt. Du skriver om kläder så väl som om jobbproblem och det gör att man inte känner sig ensam i världen.

En bild för att illustrera detta: http://farm4.static.flickr.com/3138/2923557463_515231a8f8.jpg?v=0 (du måste titta!)

Och en fråga till, varför vill du vinna påsen?

Jag vill vinna påsen så att jag har något coolt att bära mina skolböcker i och för att min väska har gått sönder. Den här månaden får jag inte heller köpa en ny för att jag har köpstopp för att lära mig att prioritera (inte för att jag inte gillar att shoppa). Jag vill bli bevarad skammen att gå till skolan med en ICApåse!

Lovar att hoppa av glädje om jag vinner!

Sköna Helena sa...

Haha - vilken FANTASTISK tävling! Känner att jag kanske hänger lite väl mkt med dig IRL (åh gud, har aldrig använt det ordet förut!) numera för att tävla. Men hejar på Malin. Smicker kan ta dig hur långt som helst! Underbar bild!

Frida H sa...

Dagens tävligsfråga lyder: Varför läse du bloggar på arbetstid?

Svar: Denna frågan var klurig, jag har egentligen integ bra svar. Men jag antar att det är för att jag inte har något bättre för mig helt enkelt. Jobbet jag har kräver ganska mycket spring hit och dit, så när blodsockret besöker fotknölarna finns det inget bättre än att drömma sig bort i en värld långt från allt vad arbete heter. Så TACK för en bra blogg!

kajsa - www.aenigma.blogg.se sa...

Jag ville vinna pååååsen. Bröl!
Nu ska jag rispa mig lite i armen med ett hårspänne så smärtan innuti inte känns.