onsdag 1 oktober 2008

En vädjan till VR-Ebba

Hej Ebba!

Jag har inte fått min inbjudan till Bloggawards-galan! Jag förstår att den bara försvunnit på posten. Ingen fara, jag tar inte illa upp. Det är ju postens fel, eller hur? Man kan inte lita på någon i dessa dagar. Häromdagen blev jag bestulen på min lunch i kylskåpet på jobbet till exempel. Först blev jag arg (jag var ju så hungrig) men sen tänkte jag; Kanske var det en olyckshändelse? Kanske trodde Janne på IT att min lasagne var hans frus risotto? Ingen ide att bli bitter och kasta arga blickar i korridoren. Visst, Janne brukar ha fina plastlådor från Ikea och jag har alltid gamla glasslådor, men nej, nu ska jag inte bli sån. Man ska inte tro det värsta om folk hela tiden. Då blir man en sån där som ingen tycker om och som surar över andras lycka å så.Hur som haver så skulle SkönaHelena, UnderbaraClara och Bookof-miri alla bli djupt besvikna om jag inte kom. De har de alla sagt. Och man ska lyssna på sköna nominerade donnor (ja, SkönaHelena är inte det men hon borde kanske varit det). Så jag kastar inga arga blickar mot posten, utan går rakt till källan för en lösning av problemet. Jag kan komma på kalaset va? Trots att posten snott min inbjudan?

Tusen tack gulliga ni!
Kram och tack på förhand
Sophie alias Alma

p.s. Ja, just det. Jag har oxå en blogg whatalmawears.blogspot.com
p.s. 2. Jag fick just höra att inbjudan kom via mail. Då måste ni haft fel adress. Ja, just det, en gamal felaktig adress. Då är det är cyberrymden som snott den. J*kla cyberrymden.
p.s. 3. Snälla, jag vill verkligen komma...

4 kommentarer:

Studentkocken sa...

Haha, efter ett sånt brev är du verkligen värd att gå på den där galan!

Sophie sa...

tack. ja. all förnedring bör uppmuntras!

Majsan sa...

Haha, det var faktiskt ett jättefint brev! Ha det så trevligt på festen. Glad att det blir lite motvikt, om du fattar hur jag menar ;-)

kajsa - www.aenigma.blogg.se sa...

Men!
Synd och skam på torra land.
Faktum är att det knasade dig med min inbjudan. Men det rättades till. Dock gör det ju mig supertjurig att du inte fått någon. jag menar.. varför ska enbart pengatjänande blonderade stockholmsflickor med trendvansinne och MiuMiuväskor vara en slags norm för vad för bloggare som blir bjudna på allt? Det är ju de som du som jag vill se! De med personlighet, känsla för egen stil, humor och självdistans. (då menar jag inte att du är märklig på nogot vis, bara att de där flickorna tar sigsjälv på så jävulskt stort allvar) Skicka mailet till Ebba om du inte gjort det!