torsdag 7 augusti 2008

Utan stänkskydd

Jag började morgonen med att missa ett infomöte på arbetsförmedlingen (jag trodde det började 9.30, med det visade sig börja 9.15 och det var stränga på att inte släppa in någon efter det), vilket inte gjorde mig någonting, de kan inte hjälpa mig med min arbetssituation iallafall. Sen åkte jag hem och surfade runt på BjörnsBytare, kollade in de lägenheter vi ska kolla på de närmaste dagarna. Sen var jag försenad till lunch med mina fd kolleger borta på fina Östermalm, så jag fick kasta mig på cykeln. Det var inte så smart. Den har inget stänkskydd bak (den har fallit av och av ekonomiska skäl fått stanna av) och det både har regnat och regnade hela vägen. Jag kom fram, svetting, blöt och smutsig; men i tid!
Sedan hemkomsten (lämnade cykeln på Östermalm och tog tunnelbanan) har jag letat efter ett skrivbord på ikea.se, blocket.se och nu bestämt mig för att jag måste åka till Myrornas i Skärholmen genast. Jag kan inte leva utan skrivbord längre. Jag måste fixa det. Det måste vara billigt och lagom litet för att inte ta över hela lägenheten. Det värsta är att jag kommer säkert komma ut dit, upptäcka att det inte finns något och sen vara tvungen att återvända tomhänt. I'm gonna hate it. Men om jag inte åker kommer jag bara sitta och tänka på att jag måste hitta ett skrivbord och så förstörs den här efm iaf. Quelle lyxproblem, eller hur?

Byxor: GinaTricot
Top: Indiska
Skor: Primark
Sjal runt halsen: HM
Väska: 2a hand
Sjal i håret: 2a hand


Inga kommentarer: