måndag 18 augusti 2008

Just nu på en skärgårdsö

Jag och Partymannen har flytt stan för skärgårdslugnet. Jag har varit på samma skärgårdsö varje sommar hela mitt liv och det är den plats på jorden som känns mest som Hemma. Konstigt nog, iom att huset är min fasters och mina föräldrar båda sen 20 år har (varsitt) sommarhus i Skåne. Men det är något med barndomen. De 10 första åren. Det sätter sina spår.

Vi tog en promenad i det gråmulna vädret. Efteråt kändes vi oss härligt genomblåsta och gick hem och åt soppa. På torsdag ska jag på min första arbetsintervju. Blandade känslor. Men först. Slappa, kolla på film och OS, läsa Elle och min nya bok. Gosa med Partymannen och katterna. Kanske bada bastu. Njuta helt enkelt.
Och please ignore my shoes. Det är mina fula springskor som måste användas till rejäla promenader bland stockar och stenar. Annars är ju trots allt rätt färgglad och fin ;)

Inga kommentarer: