tisdag 12 augusti 2008

I huvudet har jag redan flyttat in


Åt lunch med en härlig fd kollega idag och var sen uppe på gamla jobbet en sväng. Det var kul att träffa alla fina människor, men kändes lite konstigt också. Så snabbt det går innan man lixom inte hör hemma någonstans där man spenderat varje dag i 1 1/2 år...

Sen tog jag cykeln hem och köpte resårband, ska sy om en klänning till en kjol. Men innan dess ska det filas på CV:n.

Lägenhetsbytandet (vi bor i en hyresrätt, en 1,5 på 46 kvm på Södermalm) går väl ganska bra. Vi har en på gång, (en 2:a på 60 kvm i Hammarbysjöstad) som just meddelade att hon ger besked om hon vill byta med oss eller inte mot slutet av veckan. Väldigt, väldigt nervöst. I huvudet har man ju redan packat alla kartonger och flyttat in. Jag längtar så efter ett sovrum, en stor garderob och en balkong.
Klänning: Veromoda
Hals-och armband: 2ahand
Skor: hasbeens.se
Väska: Moster gamla
Glasögon: HM

5 kommentarer:

Sköna Helena sa...

Åh, det låter underbart! Håller tummarna :)

fashiondarling sa...

Stor garderob längtar jag också efter!

Sophie sa...

helena: tack, det behövs! :)
fashiodarling: vem gör inte det ;)

miri sa...

hoppas ni får den!
jag ska be extra till lägenhetsguden idag så du får ditt sovrum och din garderob :)

Sophie sa...

miri: tack! å jag visste inte ens att det fanns en speciell gud för det ;)