fredag 29 augusti 2008

Ska jag bekänna färg?


Nu vill jag att DU hjälper mig. Vill du det? Om inte så kan du gå in på en annan sida nu.

Du är kvar? Härligt! OK.

Jag har funderat i evigheter på att byta bakgrundsfärg på bloggen. Men jag vet inte om jag borde det. Eller vilken färg jag då skulle ha. Vad tycker du? Är det jobbigt att läsa mot svart bakgrund? Är det groteskt fult? Är det awsomesnyggt och bör vara kvar? Vad tycker du skulle passa istället isf? Borde jag stanna med min svarta look? Låt mig veta! PLEASE!

8 kommentarer:

Anonymous sa...

Hej!
LÄser här ganska ofta och tycker att svart baakgrund är ok. Men jag är ingen estet...
Om du börjar krångla så det blir oläsligt ropar jag till!

Trevlig helg!

/K

Kicki sa...

Det jobbiga med det svarta (för mig) är att det är svårt att se var pilen/muspekaren är :). Ibland när jag ska klicka på kommentera så vet jag inte vad jag befinner mig på skärmen för "den" syns inte. Förändring är bra tycker jag - men jag vet inte alls vad jag rekommenderar dig för färg!

Världen enligt J. sa...

Svart är liiiite svårläst, så gärna en annan bakgrundsfärg :)

underbaraclara sa...

Åhå, svart är snyggt men förändring förnöjer, det är min åsikt

Puss

- sa...

Jag som är färgblind har jättesvårt att läsa mot svart bakgrund, vit tex är okej men när du skriver med annan färg blir det jobbigt. Helst som att du skriver med ett ganska "tjockt" typsnitt också. Ljusare bakgrund är lättare att läsa, och mindra färger är bättre. Vill du ha roliga färger kan man ju ha länkar och bakgrund och sånt!

Det är bara mitt tips!!

Little Peaché sa...

Sv: Åh ja jag vill! =) När kan du?
Jag vill fika helst redan igår! =)

Kram på dig

vilda sa...

kanske något ljusare, det är ganska svårt att läsa. jag tycker kanske alldeles vitt kunde passa en dam som du.

baby loonia sa...

Svart går, men mörkgrå kanske e ett tips