tisdag 12 augusti 2008

In i det vilda


Igår kunde jag inte med att lägga upp något. Hade varit och sett 'Into The Wild', baserad på en novell om Christopher McCandless och blev väldigt påverkad. Nu vill jag helst flytta ut till ett hus på landet med eget växthus och stor rabatt med potatis, kryddor och annat. Sluta jaga ett meningslöst jobb och bara få vara. Mitt liv kändes så meningslöst. Hemskt. För så är det ju inte. Men jag är ganska lättpåverkad och som partymannen påpekade; en naturromatiker i själen. Kanske en dag bor jag långt från stadens brus. Kanske.

Men först ska jag och partymannen gå en vandringsled och njuta av naturen på ett västerländskt och tryggt sätt. Det är ganska bra det med.

1 kommentar:

Nostalchic sa...

Jag håller med dig, filmen berör en verkligen. Jag blir otroligt sugen på att resa av filmen. Min restarm ropar efter äventyr.