torsdag 28 augusti 2008

The learning curve


Idag ska jag gå och kolla på kamerastativ. Nej. Jag har egentligen inte råd med det, men jag är rädd att min kamera ska drutta i golvet och kosta mig ännu mer, eftersom jag nu sätter upp den med böcker, kläder, fjärrkontroller och diverse andra prylar. Och har två katter som tycker det är jättespännande när jag fotar mig och ska nosa på kameran...

Jag håller på att öva på funktionerna på min kamera oxå. Det är så mörkt hos mig och jag har inget bra ställe (läs : fönsterplats) just nu att fota mig på. Jag får trixa med funktionerna som jag inte riktigt förstår mig på... Men jag måste lära mig. Annars har jag köpt kamerahelvetet i onödan. För pengar jag inte hade... Aj.

Ja. Orvar ligger på en hög smutskläder som ännu inte funnit sin väg in i smutskorgen. Tur att någon uppskattar min smutsklädershögar iaf.

Idag andas mina kläder 50tal och arbetare, 70tal och städtant.

2 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Ett stativ skulle jag också behöva så att jag kunde hitta en bättre plats för mina bilder.
Några saker som jag brukar göra är att ISO-pressa och välja en lång slutartid, står bara kameran och du still ska det inte vara några problem.

Sophie sa...

tack för tipset. tyvärr verkar inget funka för mig, men jag kämpar på...