tisdag 25 september 2012

To hen or not to hen

Det är så konstigt när någon man känt hela sitt liv nästan och dessutom gillar har så vitt skilda åsikter än en själv. Jag väljer medvetet att inte argumentera mot hen när hen skriver på fb att miljöpartiets användnings av det nya ordet "hen" är överflödigt och/eller onödigt. Fast i starkare ord.
Är jag feg eller? Nej, jag tycker inte det. Hen kan väl få tycka det, även om den åsikten är långt från min egen. Ibland får gammal vänskap helt enkelt en att göra så.
Men starka åsikter om det, det har jag. Det kommer min klasskompisar på höra nästa vecka!
(och ni oxå om talet blir bra. Då lägger jag ut det)

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Jag kunde inte låta bli. Jag blev så himla arg på hen. Men tyvärr handlade inte argumentationen om "hen" utan om att hen skrivit illa om dem som röstar på miljöpartiet. Jag blir fortfarande arg när jag tänker på det.

Sophie sa...

Bra! Du gjorde det jag ville men inte gjorde. Bra!!