söndag 23 september 2012

Blod

Igår hittade Elsie ett höstlöv som hon gillade. Hon berättade att den är ett blodlöv. Just nu älskar hon toy story 3 (hennes första långfilm som hon suttit rakt igenom som ett ljus), vampyrskolan och Emil. Hon berättar ofta vilka hon älskar med den finast varmaste rösten. Hon dricker inte välling längre, sen ett par-tre månader tillbaka får hon ett kvällsmål ist, typ filmjölk eller macka. Hon älskar 70% choklad. Hon sjunger nästan hela tiden, och hittar ofta egna sånger. Fantasin har inga gränser för barn, det älskar jag. Hon berättar ofta om andra familjer som hon tillhör, där hon är mamma/pappa/storasyster/bebis. Alla heter namn som Lele, boo, lallaz. Hon gillar att dansa och "yoga" (hunden och kissande hunden mest). Bästa lekarna just nu är att klä ut sig och laga mat. Till dagis bryr hon sig inte ett skvatt vad hon har på sig och jag får välja kläder åt henne (hurra!). Hon har pappas ögon men jag känner hennes själ. Den är så väldigt, väldigt likt min egen.


Mitt kött och blod men oxå så mycket mer.