lördag 1 september 2012

Pros and cons

Cons Lchf
-dålig andedräkt
-jobbig mättnads känsla efter vissa mål
-saknar frukt!
-insikten av hur mkt som innehåller socker av något slag (deprimerande för en som mig)

Pros Lchf
-minus 3 kg på 3 veckor (fast enligt hörsägen ska man typ "gå ner 5 kg första veckan!" så är det inte för mig)
-får äta hur mycket ost å sås jag vill, gott!
-minskad gasig mage!

Kör en vecka till sen får vi se hur jag ska göra för att gå över till GI utan att gå upp allt. Och då börjar jag träna igen oxå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett kilo i veckan tycker jag låter helt normalt. Den dåliga andedräkten burkar gå över. Dålig andedräkt är aldrig kul men är ett mkt gott tecken på att du gått in i ketos och därmed är fettförbränningen igång.
Blir nyfiken på varför du vill gå över till GI? Och varför redan efter fyra veckor?
Jag började också med fyra veckor, men efter den tiden kändes det som att allt socker som lurar i varenda grej man vill äta skulle få mig att bli tjock igen, så det blev liksom otänkbart att sluta med lchf. Jag har bara hållt på i fyra månader, men som det känns nu så är det lite meckiga det innebär helt klart värt det för att hålla mig gasfri och smalare. :-) /E

Linda sa...

Jag försöker använda "vardagsmat" eftersom jag blir så jäkla irriterad på att folk hela tiden ifrågasätter varför jag äter så (i deras ögon) konstigt. Lågkolhydratkost kör jag med helt enkelt, för att jag mår bäst av det. Ligger nog mest åt GI-hållet med få och långsamma kolhydrater. Och frukt äter jag, det skulle jag personligen inte klara mig utan helt enkelt.

Knepet för mig är att styrketräna och inte vara rädd för att ta i ordentligt. Få träningsformer bygger muskelmassa som styrketräning och ju mer muskelmassa desto högre förbränning.

Hoppas att det går bra för dig och att du hittar ditt sätt att äta och träna, det är ju det som verkligen har betydelse, att man trivs.