fredag 14 september 2012

Fuck you cancer!

Jag fick precis reda på att en fd kollega gick bort idag efter ett ganska snabbt förlopp av en elakartad & ovanlig cancer. Hon blev 31 år.

Efter chocken och sorgen kommer rädslan. Tänk om det händer mig. Eller tänk om nåt händer mina barn! Den tanken är så bedövande smärtsam att jag måste tänka på annat för att inte bryta ihop.

För roliga, härliga Helena som jag tyvärr inte kände så väl så blev det just så som man är så rädd för. Det är så orättvist. Unga människor ska inte dö. Det borde vara lag på att alla måste få leva åtminstone till 80. Alla måste få en chans. Men det bryr sig inte jävla cancer om. Den sveper in och tar liv som den behagar. Jag håller med Helena till 100 %; Fuck you cancer.

(Helena bloggade om sin kamp på fuckyoucancer.wordpress.com)

2 kommentarer:

Amanda sa...

http://www.ungcancer.se/

Finns fina armband att köpa för att stödja deras verksamhet.

Sophie sa...

Tack för tipset Amanda!!