söndag 2 september 2012

Gott arbete

Hela helgen har jag och Johan slitigt med vårt hem. Barnen har varit hos mormor & päron. Igår var vi nere i källaren hela dagen och var brutala i vår utrensning. Idag har vi sorterat och städad undan, åkt till soptippen och lämnat ett gäng saker som min pappa ska lämna in till myrornas imorgon. Både idag och igår var kul, men framför allt jobbigt. Fast å så skönt det är nu. När det är gjort. Och nu plötsligt kommer in i vårt (minimala) förråd, kommer åt vara saker i köket, kunnat lägga undan utvuxna barnkläder och har fått massa plats över till allt som ligger utspritt hos mina båda föräldrar.

Vi firade halvtid genom att gå ut och äta på thaibåten igår, var hemma till 20, åt glass och såg på film en stund.

Nu är barnen hemma med Johan, dödströtta. Jag är på väg hem efter att ha lämnat tillbaka bilen till min pappa. Det enda tråkig är att jag missade min första yoga lexikon som jag sett framemot i flera veckor pga trippen till soptippen blev försenad. Men men. I övrigt en väl utnyttjad helg.


Inga kommentarer: