tisdag 22 juli 2008

Suddiga 60 år

I lördags var den kalas för min pappas 60 års dag (som var i februari). Det var en massa gamla och del nya vänner till honom som dök upp, en massa god mat jag inte kunde äta (för ibland kan jag inte äta när jag går på stora kalas, asjobbigt, jag kan ALLTID äta annars, det syns ju på mig!) och en hemsk tant som sjöng dansbandslåtar hela natten som pappa vägrade skicka hem när vi ville dansa till all skön 60/70/80 tals musik som min lillebror laddat ner till honom. Första timmen var hon skoj, med sin sönderrökta röst (som var skrämmade likt jesus-tanten som satt och sjöng på plattan när jag var liten), men efter fyra timmars dansbands låtar, som vi verkligen försökte dansa till i början, blev det riktigt jobbigt. Vi var party, ville dansa och hon vägrade sluta. Och pappa vågade inte säga till henne att det räckte, eftersom hon var vän till nån granne/gammal vän. Klockan halv ett slutade hon och hennes kompgitarrist ÄNTLIGEN spela och vi dansade runt i vardagsrummet till lite ABBA, Disco och Dolly. I 15 min innan jag var tvungen att åka hem med min mamma och company. På åkern finns ingen nattbuss.
När vi kom hem till Mammas hus tog partymannen några kort på mig till bloggen, men han måste ha drukit ett par glas vin för mycket, för det blev ingen skärpa på någon av dem. Det här var det bästa. Klänningen är från Dorothy Perkins, ny från London.

Inga kommentarer: