söndag 19 juli 2009

The true face of motherhood


Hon är inte piffig och tjusig direkt. Snarare in desperat need of en peeling (hittar den inte i röran i lägenheten), ett långt bad (får inte bada på 4 veckor till), en hel natts sömn och en frisörtid. Ingen bild man normalt lägger ut på nätet, men jag skrattade så när jag såg den att jag bara var tvungen att dela med mig av den till er :)


Igår var Farmor och Farfar på besök. Vi gullade med Elsie (som fått sitt namn av sin Farmors mamma) och försökte äta lunch i köket alla samtidigt (en omöjlighet). Men det kändes som att jag satt och ammade hela besöket. Förutom en kort promenad ner till närbutiken för att köpa glass till jordgubbarna. Som här synes.

12 kommentarer:

Linda sa...

Helt allvarligt så tycker jag att du ser fantastisk ut på den första bilden. Elsie också såklart :) Jag är glad att du la ut den!

Ulrika sa...

Jag håller med Linda! Du ser ut som en jättevacker och bra mamma!

pumpan sa...

Jag tycker du ser fin och alldeles lycklig ut!

Démo Forever sa...

Det är tufft, men bara en period.
Jag skickar dig en mamma till mamma kram.
Har läst dig länge...

Linda sa...

Bilden speglar mammalycka och värme...kan inte bli bättre. Så söt Elsie är som suger på tummen.
Kram Linda:-)

Ella sa...

Bilden är helt fantastisk tycker jag också!

Joanna sa...

du ser fräsch ut.
och lycklig ända från insidan och ut.
för även om det är jobbigt så märks det när grunden ändå är lycklig.

och elsie är så urgullig, med koncentrerande bekymmersrynkan mellan ögonbrynen; all fokus på att suga tummen.

Åsa sa...

vacker bild på dig och din dotter (tum-sugare är för söta!)

Sköna Helena sa...

Alla andra har ju redan sagt det, men kan bara hålla med: Ni är så fina båda två! Kram

Martina sa...

du får spela für elise för henne! :) elelr vad den nu heter.
Mycket trevlig blogg och vilken söt liten flicka!

Sophie sa...

tack alla söta ni. det kanske handlar mer om hur man känner sig ;)

Charlotte sa...

Herre gud, du är ju jättevacker på den bilden! Kanske svårt att se sånt själv? Jag tyckte att jag såg ut som ett vrak för det mesta i flera månader efter förlossningen. Lycka till med amningen förresten. läste att ni använde gummituta. Jag tyckte den var super, fr sixten hade svårt att få tag annars. Tror jag använde den i tre månader innan jag kunde sluta men sen gick det till slut jättebra att amma i 8 månader till.Så jag vet att det är krångligt att amma i början och allt tycks cirkla kring det och sömn. Men sen när amningen väl sitter så är det som en skänk från ovan att alltid ha perfekt mat redo för sitt lilla gryn, dygnet runt. Och jag lovar de smidiga och mysiga amningsstunderna kommer! Lycka till med allt! Jag vill också passa på att säga att jag gillar din härliga ärliga blogg!