lördag 25 juli 2009

Sakta återkommer jag till livet utanför vår bubbla

Idag har vi haft en fantastisk dag. Vi fick sova gott och sen har dagen glidigt fram i skön takt. Vi har hunnit sortera, städa och fixa med prylar i lägenheten. Dessutom hann vi med en promenad i Tanto och inköp av blöjor på extrapris. Elsie har sovit i bärsjalen, vagnen och på sängen. Hon har lite svårt att somna om hon inte får ligga mot bröstet, vilket är lite krångligt. Men vi försöker lösa det på lite olika sätt. Ammningen går bra, jag börjar få lite blåsor och är öm som 17, men det är väntat. Vi har bara ammat utan gummitutan i 3 1/2 dag, så lite tålamod är på sin plats.

Idag var min vän Cecilia och hennes son Harry (snart 3 månader) och hälsade på. Cecilia är 'bärsjal-frälst' och jag känner att jag är på väg åt samma håll! Elsie älskar sjalen och somnade på en gång i den. Två gånger idag! Och kolla va snygga vi är :) Och glada!


Och igår gick jag en promenad på 1 1/2 timme i Tanto helt själv med Elsie i vagnen. Hon sov visseligen hela tiden men jag var stolt som en tupp hela vägen. Ett litet steg för mänskligheten, ett stort steg för mig.

4 kommentarer:

Atomflickan sa...

Skönt att Elsie verkar gilla sjalen. Noah gillar BabyBjörnen, för det mesta i alla fall, och det är så skönt att avlasta armarna.

Yey att du orkar gå så länge! Det är ett riktigt stort seg, jag har inte kommit dit riktigt ännu :). Vi har bara promenerat drygt en halvtimme eller så.

Sandra sa...

Jag hittade till din blog för någon vecka sedan och nu är det dags för den första kommentaren. Jag tycker om att läsa det du skriver - mycket för att en hel del du skriver om känns så bekant, men också för att du skriver väldigt bra och nyanserat. Jag födde min dotter på SöS den 8 juli, bor också på Söder och känner igen mig i dina amningsbesvär och stoltheten över den första promenaden (fast jag har inte lyckats gå så långt som du än). Jag gissar förresten att vi har samma barnsköterska - din beskrivning passar så väl in på vår och hon föreslog också Ikeas hundsäng!

Jag är väldigt nyfiken på sjalar - vilken sort har ni? Och var kan man köpa den?

Tack för att du delar med dig av ditt liv!

Nostalchic sa...

Vad fina ni är, min dotter Minja vill också alltid vara nära och somna på en vilket hon ofta fick, det är så mysigt, men man blir hemskt varm.

Kram och skönt att höra att allt går så fint.

Sophie sa...

atomflickan: ja jag tar igen efter att inte ha gått sen v25 i graviditeten :)
sandra: först; tack!!! och grattis! jag har en looma trikåsjal, passar nyfööda oc upp till 1 år. väldigt skön och praktisk! googla namnet så hittar du massor av siter som säljer dem. vill du veta mer kan du läsa mer på bla www.sjalbarn.se lycka till!