måndag 20 juli 2009

Små trix på vägen

Små saker som underlätter vardagen.

BVC-tjejen tipsade om en hundkorg som funkade bra som barnsäng i den stora sängen. Den har varit helt fantastiskt! Den är mjuk och skön att ligga på, så jag kan ligga på kanten och amma Elsie i den. Ett hett tips till alla som vill ha bebisen i sängen, men ändå få lite sömn (eftersom hon kryper intill mig så vi ligger och svettas i kapp annars). I vårt stökiga sovrum ser det ut så här:


En blomspruta som väter gummitutan, underbart mitt i natten när varken Johan eller jag orkar lämna sovrummet.


Elsies dygnsrytm ser (JUST NU) ut så här: Vakna och vara piggelin runt 9, efter ammandet sova hela fm, vakna och vara skrikig på efm, trött som 17 på kvällen och sen pigg och glad som en lärka mellan 02-05... Olidligt för oss, men hon mår bra. Hoppas jag.

Och jag. Jag mår bra, men får samtidigt som Elsie en svacka på efm. Blir sur och gråtig och tänker att jag aldrig mer kommer få sova. Att jag kommer att avlida av sömnbrist. Men det går över om jag får vila/sova en timme. Som tur är.

Imorgon kommer min vän Simone hit med sin Leo som är 2 veckor äldre än Elsie. Det ska bli härligt att se dem båda. Och prata mera sömn och bajs och gråt och skrik. Hemskt ointressanta ämnen för andra. Livsviktiga för oss. Just nu.

3 kommentarer:

Joanna sa...

hmm, hundkoja? bra tips, det ser onekligen mkt smidigt ut, det tror jag vi kommer använda oss av.

kicki sa...

Hon är så fin... läser varje dag gumman, så du vet.finns här när ni vill. love you.
puss Kicki

Åsa sa...

IKEA-hundkojjan var min o min knodds bästa vän. jag hade aldrig klarat mig utan den!! ovärderlig. när knodden somnat så kunde jag lätt flytta med mig honom till t ex badrummet så jag kunde ta en dusch i lugn o ro utan att behöva stänga av duschen stup i kvarten o lyssna om han vaknat. slutade precis använda den endast pga att har vuxit ur den.