onsdag 29 juli 2009

Mjölkkossan

De senaste dagarna har Elsie lagt till sig ovanan att inte somna efter måltiderna. Och om hon gör det vaknar hon efter en halvtimme. Somnar hon i famnen och sen lägger ner henne så vaknar hon. Och så hänger vi ett tag och och vips så är hon hungrig igen. Och så ammar jag igen. Detta resulterar i att jag sitter och Marathonammar i fyra-fem timmar, ibland mer! Sen sover hon kanske 3, ibland 4, timmar. På natten har hon varit lite bättre och faktiskt somnat efter 1-1 1/2 timme, men ändå. Det är en massa ammande. Ska det vara så??


3 kommentarer:

Anonymous sa...

Det ska tydligen vara så.
Allt ens spädbarn gör är normalt.
Äter barnet jämt så behöver barnet det. Inte så mycket mer med det. Gilla läget liksom.

Sophie sa...

haha ok. gilla läget. ok :)

Rees sa...

Eller testa min modell. Jag grät mig igenom de 6 första veckorna. Onda bröstvårtor, en dotter som aldrig sov (kändes det som) och som _alltid_ skulle äta och en egen sömnbrist som var brutal + att hon inte gick upp som hon skulle i vikt. Min kloka mamma rådde mig att testa att ge henne tillägg för att jag skulle kunna få vila och läka. Jag tyckte att det kändes som jordens nederlag. Du vet "ammar du inte ditt barn är du en dålig mamma och ditt barn kommer få skador för livet - både en massa läskiga alergier och psykiska problem - så det så !!"..Helt galet ! Men eftersom jag var på randen till sammanbrott så testade jag att ge henne flaskan. Jösses !! Hon åt och åt och åt och åt. Sedan var hon NÖJD och SOV ett bra tag !! För att inte tråka ut dig med hela historien så körde jag flaska under en period och gick sedan tillbaka till att hel-amma innan vi körde på med smakportioner osv. Finaste E har just fyllt 11, är frisk som en nötkörna, inte en allergi så långt ögat kan nå och inte fasiken verkar hon ha lidit kval av att, under en period, ha fått flaska och på köpet fått en lyckligare mamma :-) Ta hand om dig !