fredag 24 juli 2009

Paus för amning

Min nya bästis, amningskudden Laban. I love Blocket.se


Från att bara ha sovit vill hon bara amma nu. Och faktum är att ammningen utan tutan går ganska bra, tack vare fantastiska Jeanette på Amningcentrum (ta i trä). Men det slitigt att bara amma. Ingen sömn, svårt med mat och ömma bröstvårtor. Och dessa listor...Tider, höger, vänster, ligga, sitta, snuttande, somnade... Men livet är inget jävla nöjefält som han sa i filmen 'Den bästa sommaren'. Som det lustigt nog är nu. Trots att vi inte är ute och njuter av den. Vi har gett den till Elsie som en läsare så fint sa det. Fin tanke. Jag ger dig min sommar, Elsie. Faktum är att jag ger dig mina höstar, vintrar, vårar och alla sommrar så länge jag lever.



4 kommentarer:

Joanna sa...

och jo, vad skönt att höra att det går bra också.
mitt i allt det nya.

kram.

Joanna sa...

ååh naken bäbishud jag längtar.

Anonymous sa...

fy fan (pardon my french) vad skönt att ammeriet funkar bättre. Jag blev så glad när jag läste det här inlägget. :D
/annika

Emma sa...

När min syster ammade, så höll hon koll på vilken tutte min systerson skulle ha genom att ha en hårgummiband runt handleden. Ett litet tips bara :) Ha det gott, jag håller tummarna att ammningen blir bättre! Kram!