torsdag 2 juli 2009

Parvel fortfarande på insidan

Ännu en varm natt, ännu en dag som gravid. Igår hade jag den här ihållande menssmärtsliknande känslan från och till på efm, men inget mer. Förvärkarna som kom nästan varje kväll förut är putsväck. Nu är det bara Parvel som bökar och stökar därinne. Ibland tänker jag att den den försöker sätta igång det hela men har glömt bort hur man skulle göra. Tappat instruktionsboken nånstans därinne i fostervattnet.

Vi bor kvar hos Pappa förmodligen ända till Lördag. Jag längtar efter katterna som 17. Igår gick jag upp till min bror en stund och hängde med dem, men det är inte samma sak som att ha dem hos sig jämt... Men, men just nu går det inte och jag är så oändligt glad och tacksam att jag har en bror som älskar katter och som vill ta hand om våra små hårbollar.


Jag var även på mitt sista besök på MVC. Nu är jag i vecka 40+3 (bytte just ut min bebisnedräknare då den förra inte klarade av att visa om man gått över tiden-ruttet) och om inget har hänt innan nästa onsdag så ska jag ringa och få tid för 'igångsättningssamtal'. Men, men, förhoppningsvis hinner nåt hända innan och gör det inte det, så blir det som det blir. Men det är klart att jag helst inte blir igångsatt. Det bästa är väl om Parvel får bestämma själv när h*n vill komma ut.

Igår var jag lite för aktiv igen (MVC klockan halv 11, sen upp till lägenheten och hälsa på och titta, sen upp till katterna, sen gå hem till Pappa från bror -VILA- sen handla mat och sist men inte minst göra fetaostsallad), men kör varannan dag-principen. Vila en heldag, göra nåt nästa, vila en heldag, göra nåt nästa. Kanske borde jag vila hela tiden varje dag (och jag försöker ju hinna ligga och vila varje efm ändå), men det är svårt när det finns så mycket skoj som ska göras och solen skiner. Även om jag ska erkänna att solen just nu mest irriterar mig (eftersom jag inte kan åka ut och lägga mig på bryggan på landet och läsa skräptidningar, vilken är min favoritsysselsättning ever). Idag är VILOdag. Jag ska bara ner på Konsum och köpa Kanel. Och KANSKE ta mig till HM och köpa underkläder (för de är SLUT!). Ja. Jag vet. Det är ingen vilodag... Nej. Jag borde stanna hemma bara. Jaja. Vi får se.



Inga kommentarer: