onsdag 4 november 2009

The uniform project


Jag älskar att köpa Elle UK på pressbyrån när de säljer ut dem för 39kr. Men jag har sällan tid att läsa dem, så jag satte mig med novembernumret nu till lunch medan Ärtan sover. Och i The Editors letter står det om något som fångade mitt intresse. The Uniform Project. En kvinna som har samma klänning på sig varje dag (hon har 7 stycken likadana, en för varje veckodag). Hon får styla med gåvor, second hand saker och hemmagjorda saker. Mer inspirerade kan det inte bli! Vilken utmaning att varje dag styla samma plagg. Elles editor skulle göra det en vecka och fick panik dag 3. Jag känner mig genast manad att anta utmaning. Så håll utkik för snart kommer min version av detta! Så länge kan du gå in här och inspireras!

2 kommentarer:

Anonymous sa...

Såg ett inslag om The uniform project på SVT Hype, går fortfarande att se på playkanalen http://svtplay.se/v/1739365/hype/22_10?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,1749751/sb,p102940,1,f,-1
/annika

Joanna sa...

ja samma här!
på hype.
mkt intressant och skojigt projekt.

känner att jag ofrivilligt börjar ha mitt eget uniform project.
samma klänning sedan torsten föddes.
typ.
ska ta lite variationstips av uniform project.