fredag 6 november 2009

Sova gott?


Man kommer inte undan. Sömnen blir sjukt viktig när man får för lite av den.

Men det börjar bli lite bättre, hon vaknar nu två gånger per natt; runt 01 och 04 och sen upp runt 06. Imorse sov hon till 07! Hon orkar oftast inte vara vaken mer än ett par timmar så nu ligger hon redan i sängen igen. Men eftermiddagsluren börjar bli lite svår. Hon är trött, men får inte sova för länge för då stör det nattsömnen. Igår fick hon en halvtimme mellan 17-17.30 och det var nog ganska lagom (då har hon sovit 2 h på morgonen och 2 h på dagen, rätt normalt tror jag).

Så nu sitter jag och avnjuter en kopp kardemummakaffe vid vardagsrumsbordet (fast bilden är tagen på köksbordet, där den fina rutiga vaxduken ligger). Min nya favoritplats. Jag hör om Elsie vaknar, jag kan se morgonnyheterna och har utsikt över Orvar som ligger och kollar ut på balkongen.

1 kommentar:

Jenny sa...

Mmm, kaffe och morgonnyheter-bästa kombinationen!