måndag 23 november 2009

Gullig, men inte så kul klockan 03.39


En av Elsies nya fula ovanor är att vakna mitt i natten och inte vilja somna om. Dvs hon vaknar, ropar/skriker och får sen mat i min säng och sen tillbaka till sin säng. Väl där börjar hon prata och ropa/skrika så som hon förut bara gjorde på morgonen när hon vill att vi ska gå upp. Och slutar inte. Jag har gått upp i tron att hon kanske... bajsat? Nej. Mer hungrig? Nej. Ledsen? Nej. Bara pigg. Å helevetes skit vad jag arg jag blir på henne. Supertaskigt förstås, arg på ett försvarslöst barn. Men jag är så förbannat trött och vet inte vad jag ska göra. Det har slutat med att jag låtit henne hålla på tills hon tröttnat. Ibland i min säng, men oftast i sin egen. Efter ett tag tröttnar hon ut sig själv och somnar om. I natt tog det en timme......... Inte. Kul.


4 kommentarer:

Anonymous sa...

Våran dam här hemma är åtta månader och har aldrig sovit en hel natt.
Nu på sista tiden har hon vaknat två till tre gånger i timmen sen hon har lagt sig och fram tills morgonen. Och jag har bara grinat.
Nu är det andra natten vi tränar henne att sova i sin egen säng och natten till idag så skrek hon hysteriskt i en timme.
Och vad gjorde jag? Jo, jag bara grinade.

forandringen.blogg.se

Ivana sa...

Förlåt, jag blev så betagen av sötnosens skönhet att jag knappt orkade läsa genom resten av inlägget. Jag är redan såld på den här bloggen. :)

cruella sa...

Men om hon ligger relativt nöjd och hoar lite för sig själv och sedan somnar så är det kanske rätt okej ändå?

Och så får du öva i att sova/vila/meditera/powernappa på dagtid. Just den delen är ju inget problem som har med lilla Elsie att göra.

Sophie sa...

forandringen.blogg.se; vad ska man göra? grina tycker jag låter skönt :)
ivana: det tar jag som en komplimang till mina gener ;)
cruella: nja, nöjd är hon inte. hon skriker och stojar tills jag tar upp henne.