fredag 21 oktober 2011

Så här får det bli

Okej, nu har jag bestämt mig. Jag kan inte berätta allt för er. Även om jag skulle vilja. Några detaljer är helt enkelt för privata.

Men jag kan berätta att jag tagit itu med en massa inre kaos och jobbar på att bli en mer harmonisk och lyckligare människa. Jag jobbar med min avundsjuka och dessutom fått bekräftat att liiite avundsjuka inte är varken fel eller dumt. Det kan sporra en och tyder på ambition. Jag ska bara komma bort från de negativa effekterna.

Jag har undvikt att läsa de bloggar som gjort mig avundsjuk under ca 1 månads tid, tills nyligen. En av dem läser jag fortfarande inte men den är så stor att jag (tyvärr?) får veta saker om den genom andra bloggar (som jag förmodligen inte borde läsa heller just nu...).

Jag känner mig lugnare och gladare och mer tacksam. Över mina barn, mina fina fina barn, min man, min familj, min hälsa och mitt liv. Jag vet inte vem jag ska tacka, så jag tackar mig själv. Tack Jag för att Jag tillåter Mig Själv att bli Lyckligare.

2 kommentarer:

Charlotta sa...

Vad skönt för dej! Jo, men lite avunsjuka känner nog alla, eller kanske inte avundsjuka så att man önskar att det ska gå sämre för andra men mer att man vill ha samma sak. Inget fel i det.
Brukar annars tänka på avundsjuka så här: Det är liksom ingen idé för man målar upp en kompott av massor med människors lyckade liv. En kompott som är helt omöjlig att nå upp till. Tror på det där med tacksamhet över det man faktiskt har! :)

Sophie sa...

bra tänkt där om avundsjuka!