onsdag 12 oktober 2011

Hej.

Jag har saknat detta så. Det har varit som en avgiftning. (Är det detta som är digital detox? Eftersom jag samtidigt bara fortsatt läsa de 3 bloggar som kvinnor jag känner står bakom, Joanna, Helena, Ida samt Arne och Bambis mamma. Och alla dessa väldigt sporadiskt. Förutom Helena som jag besökt dagligen iom att hon gått och väntat på Tjommen som äntligen behagade dyka upp i lördags.) Jag står inte längre i duschen på morgonen och tänker på olika saker jag vill blogga om. Men jag tar fortfarande bilder med tanken att de ska läggas upp. Och så fort jag undrar nåt, om barn eller vad som helst, så tänker jag alltid att jag kan fråga er.

Sista inlägget var på H's 6månaders dag. Sen dess måste jag säga att saker och ting bara blivit bättre. H sover bättre och i måndags la jag båda barnen själv. Han sitter numera vilket underlättar jättemycket om dagarna iom att han nu själv har roligare och inte kräver att man sitter med honom eller bär honom. Jag hinner laga middag, busa/gosa/trösta/leka med Elsie eller bara slappa/leka med min ipad/diska/plocka/städa. Och H utvecklas och skrattar och är allmänt fantastiskt. Och E är samma fantastiska 2 åring som utvecklas och lär sig saker hela tiden, sjunger och pratar för sig själv och för alla. Hon är grym.

Jag har fått en snygg klädstil efter Joannas råd och har lagt undan alla kläder jag inte kan ha eller inte använder just nu. Apskönt. Jag går på GI och har gått ner lite grann, men främst känner jag mig fräschare och smalare. Det går sakta men säkert åt rätt håll.

Man kan säga att allt sakta men säkert går åt rätt håll. Därför har jag bestämt att om jag vill blogga igen, så är det okej. Jag tror att jag har hittat vägen till en balans.

Så vi ses snart igen (Förmodligen inom 24 h). Hoppas jag.

6 kommentarer:

Fru Torstensson sa...

Härligt, du har varit saknad...

Linda sa...

Härligt att ha dig tillbaka :-D.Tror det är välbehövligt att ta en paus och få vardagen på rätt spår igen. Fick höra från min 6 åring då de hade pratat om hur viktigt det är att röra på sig så man inte får ont i hjärtat som vuxen. Inte sitta framför dator och TVn för länge.

- Mamma, du får inte sitta för mycket framför datorn utan ut och cykla mer.

Nu blir det att cykla till och från jobbet på måndag då man ska ut i verkligheten igen efter mammaledighet och sjukskrivning.
Kram Linda

Yevonde sa...

åh vad fint att du mår bättre! Visst är det som avgiftning att sluta blogga. Jag känner mig trökig, så jag bloggar rätt lite. Trök trök liksom.
Härligt att H lärt sig sitta! Det är underbart, helt plötsligt mycket nöjdare bebis. :) Stor kram!! Och himla fräsig fin frisyr!

Sköna Helena sa...

Hurra hurra hurra! Här får jag en liten stund för mig själv efter en VÄLDIGT välbehövlig sömntimme och middag helt i lugn och ro (Tjommen ligger och sover hos maken bredvid och verkar inte sakna bröstet ännu = egentid!) och så möts jag av den här fina nyheten. You're back! Hoppas kunna ses IRL snart också, men så länge är det så himla roligt att kunna kika in här och se vad du har för dig! Åtminstone så ofta du själv känner att du har tid och lust och ork. Stor kram

Sophie sa...

tack hörrni, det känns fint att vara saknad. jag har saknat er oxå!

Joanna sa...

så himla roligt att höra!
att allt känns lite bättre, att det kanske börjat vända mer åt rätt håll och inte bara ständigt neråt.

jag har saknat din blogg!
för den är ju det jag får av dig eftersom det är så jäkla svårt att lyckas få ihop en träff!