söndag 30 oktober 2011

Ett spretigt inlägg om allt det där som är vardag, även på helgen

E har kommit in i en period där hon hela tiden frågar VAA Ä DE DÄÄÄR? eller VAA GÖÖ MAMMA? Och då menar jag hela tiden, samma fråga, 100 gånger. Lite jobbigt ibland, men mest och oftast väldigt gulligt och lite roligt. Jag brukar försöka svara på så många olika sätt jag kan och när jag inte kommer på mer svarar jag på samma sätt hela tiden. Efter ett tag tröttnar hon och hittar på nåt annat roligare att göra. Fantastiska unge. Helt vanlig, men alldeles ovanlig. Och alldeles, alldeles underbar.
 
Annars:
Helgen har gått i tårtornas tecken, idag gjorde jag tårta till Johans pappa som vi passade på att fira med fika och presenter idag. Jag smakade lite på den, den vart god. Annars äter jag inte tårta, av den enkla anledningen att jag faktiskt inte gillar det. Allt annat sött går bra, men inte tårta...
 
H tyckte att det var opp och hoppa klockan 5.35 imorse. Dvs 4.35 ny tid... Det är ganska ovanligt att han vill gå upp så tidigt, han brukar somna om efter lite mjölk. Men icke idag. En knapp timma senare kom E in och sen var dagen i full gång. Man ligger inte direkt på latsidan många sekunder som småbarnsförälder.
 
Imorgon ska jag och liten iväg på en egen liten resa. Vi ska åka till Norrköping och hälsa på min barndomsvän Max och hans fru och två barn, mycket jämnåriga med våra barn. Det ska bli väldigt roligt att komma iväg, lite miljöombyte. Hoppas fynda lite på myrornas där oxå. Ska googla om det finns några andra bra secondhandbutiker där. Det gör det ju, eller hur? 


2 kommentarer:

Atomflickan sa...

Noah är likadan just nu. Mycket "vad gör du mamma?" och "hur mår du mamma?".

Sophie sa...

hehe vad gulligt att han frågar hur du mår!