fredag 14 oktober 2011

Hemmagris

Jag är hemma mycket just nu. Dels för att Helge sover bäst hemma i sängen, dels för att vädret är vidrigt kallt, dels för att jag saknat hemmet så vansinnigt men mest för att jag inte har haft så mycket ork eller lust att vara social. Jag försöker, jag bokar in saker, men oftast bokas det av. Jag prioriterar att tvätta och städa. Jag känner efter liiite för mycket och tycker att jag är sjuk. Och Helge, ja, han är ju faktiskt lite sjuk hela tiden.

Framför allt nu, när vi inte har någon värme. Du hörde rätt. Ingen värme. Inatt var det så otroligt kallt här hemma så jag vet inte hur vi ska palla helgen. Om vi har tur kommer värmen slås på nästa vecka. Vi har inte haft värme sen i sommras men det har inte märkts förrens för ett par veckor sen när det började bli kallt. Och nu blir det bara kallare och kallare...

Men, nu var det inte det jag skulle skriva om. Jag skulle berätta att min teknik-tarm blev djupt tillfredsställd när Johan gav mig en IPAD på vår 5 årsdag förra lördagen! Jag har nu jordens finaste pojkvän tror jag.

Så medan H sover har lekt med min Ipad och iOS5. Eller kollar på 'Hem till gården'... Inte mycket vettigt som ni märker.

Inga kommentarer: