måndag 3 augusti 2009

Själv med Elsie, dag 1

Idag började Johan jobba. Och jag började mitt nya jobb. Som mamma. 'Ledig' är man ju knappast. Jag var lika nervös igår som dagen innan man börjar på ett nytt jobb. Hur ska det gå? Kommer jag hata det? Gilla det? Kommer jag hinna duscha? Kommer jag hinna äta? Och blogga? Kommer jag kunna ta promenader? Kommer jag kunna träffa andra mammalediga kompisar eller komma jag sitta inlåst med bröstet framme och redo?

Jag har nu ätit, med Elsie i knät. Sovit en timme när hon somande om, duschat när hon nu sov och nu sitter jag här och hör henne gnälla i sängen. Fan jag som skulle äta en macka. Jag valde bloggen. Känn er ärade :)

1 kommentar:

Atomflickan sa...

Jag vet precis hur det känns. När Robban skulle jobba så var jag helt nojjig för att vara själv, men det gick. Får se hur det känns nästa vecka när han ska jobba igen, och då längre tid än en vecka... Men varje dag är en seger!