torsdag 27 augusti 2009

Nintendo, kräftor och långväga vänner

I söndags kväll hade vi min och min brors barndoms vän Max på besök. Han och hans fru fick en dotter i april och detta var första gången de var isär mer än ett dygn. En välbehövlig paus från varann och det var klokt tycker jag. Jag älskar Johan och vill vara med honom så mycket som möjligt, men att vara ifrån varann är både skönt och nyttigt ibland. Så får man längta lite! Kloka vänner bjuder man på kräftor och västerbottenpaj. Och så lillebror förstås.

Elsie fick vara med, fast i lite tråkig höjdnivå. Ser framemot att kunna sätta henne vid bordet!

Men hon var ganska nöjd där nere. Här ser hon koncentrerad ut. Det beror på att hon laddar för en rejäl bajsomgång som kladdade ner babysittern, hennes kläder och hennes mamma.

Innan jag blev nerkladdad hann jag samla vuxen poäng genom att baka västerbottenpaj. Det var enkelt och mycket gott. Observera mitt mycket naturliga leende.

Efter maten spelade vi gamla Nintendo-spel, ni vet, Super Mario, Ice climber, Space invader mfl. Härliga tider. Se så koncentrerade vi alla är. Tom jag med en liten halvsovande Elsie i famnen.

Det var en mycket trevlig avslutning på förra veckan.

1 kommentar:

Max sa...

Det var sannerligen en trevlig kväll! Skön sista bild, snacka om nintendo-generationen. Vi kommer sitta där på hemmet också - så senila att vi glömt både vänner och familj men inte de hemliga genvägarna i super mario bros.