tisdag 18 augusti 2009

På örat


Idag har jag nya byxor (ginatricot), ny kofta (hm) och nya örhängen (jc). Lite nytt i garderoben med tanke på att kroppen förändrats lite sen innan jag blev gravid. Bland annat har jag en mysig degklump på magen. Där inne låg lilla Elsie och växte till sig. Och nu är det en liten kak och latte mage. Det får det vara ett tag. Sen ska jag och Simone börja gympa ihop och bli stora och starka.

Jag har fått en finn-attack och haft ont i magen i några dagar. Kan mensen och ägglossningen redan vara tillbaka???

(ursäkta den dåliga bildkvaliteten, har fortfarande inte hittat nåt bra ställe att fota mig...)

4 kommentarer:

Joanna sa...

degklumpen är så mysig jag brukar ligga och gosa med min.
trycka på den och få den att skvalpa.

och nya kläder, vågar inte prova mina "vanliga" kläder än, jag har så himla mkt fler kilon än innan graviditeten (30, SHIT) och det enda jag inte gillar med det är: att jag inte ryms i mina fina kläder.

Åsa sa...

här är en till som dras med acne-attack från helvetet! fick förklarat för mig att det är troligen pga hormonerna (östrogenhalten sjunker när man ammar). trist för det innebär ju att man måste stå ut med eländet i typ 1 år... :-(

Anonymous sa...

Jag fick mens efter ca 12 veckor, jag vart oehört besviken och jag kan ju säga att jag är lika besviken fortfarande och detta trots att jag helammar.

forandringen.blogg.se

Sophie sa...

joanna; jag gillar min lilla klump jag med. och jag kommer heller inte i mina gamla kläder; tajta små klänningen och höga byxor...
åsa: urk. 1 år med finnar... noooo
anonym: det förstår jag... hade varit skönt att slippa mensen iallafall ett halvår...