tisdag 11 augusti 2009

Faderskapet



Idag har Johan erkännt faderskapet till Elsie. Lite komiskt att man måste göra det om man inte är gifta. Även om är gift kan man ju bli med barn med nån annan... Nu har Elsie fått mat och jag är skitnervös. Klockan 1330 har jag nämligen klipptid och om Elsie inte sover i vagnen då vet jag inte hur det kommer gå. Min faster eller pappa kanske ska ta henne, men i värsta fall får Johan lämna jobbet ett tag och dra runt henne. Jag har inte lämnat bort henne till nån (Johan räknas inte för det är inte att 'lämna bort' henne) förut... Wish me luck...

2 kommentarer:

Atomflickan sa...

Lycka till! Jag tror att det kommer att gå toppen.

Visst är det där med faderskapet lustigt... När vi fixade det frågade familjerättsmänniskan och ci cisste varöfr vi var där och jag svarade att det var för att vi inte var gifta. DÅ svarade han att nej, de tär för att DU Agneta inte är gift. Om Robert är gift eööer itne spelar ingen roll.

Sköna Helena sa...

Lustigt det där med faderskap, ja.
Typiskt, nästa vecka är jag på Korsika. Kan vi fika veckan efter det? Jag kommer gärna hem till er och dricker te! :) Kram