tisdag 4 augusti 2009

Igår och idag, sjal och vagn

Igår tog jag Elsie i sjalen och mötte upp Johan efter jobbet.
Som ni ser trivs hon bra däri, sover som en stock.Idag tog vi en promenad och en lunch macka med Simone och Leo nere vid vattnet.
Jag såg ut ungeför såhär. Svetten syns inte så bra men den täcker hela min kropp.
Amningen är inte helt hundra. Jag har kommit in i dålig cirkel där vi ammar i två timmar, dag som natt. Det är fruktansvärt uttröttande och jag mår inte bra utav det. Nu ska jag prova att vara lite tuffare mot flickan min och vänta ut hennes hunger istället för att ge henne bröstet innan hon hunnit säga till. Man vet ju fan inte vad man håller på med. Eller vänta. JAG vet inte vad jag håller på med. Jag lär mig. Tuff skola. Nu vaknade Elsie. Hej.

1 kommentar:

Atomflickan sa...

Svetten ja... Den är en ständig följeslagare. Puh.

Du är så duktig som kämpar så med amningen! Jag vet ien om det här hjälper, men som jag försått det så tömmer de små liven ett bröst på 10 min, resten av tiden är bara mystuttande. Vill ni ge/ger ni Elsie napp? Det kan kanske hjälpa dig så att du slipper sitta och amma hela tiden. Kram.