fredag 23 november 2007

Utmanande?


Fantastiska Miri utmanade mig att avslöja 8 hemligheter om mig själv. Såhär:

"Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv.
- den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor
- i slutet av inlägget skriver du namnet på och länkar till de 8 personer som du, i din tur, utmanar."

Det är den första utmaning jag gör så, hoppas den är till belåtenhet.
Så, här är mina 8:

1) Jag heter inte Alma egentligen. När jag startade den här sidan för över ett år sen så hade jag aldrig tänkt att nån skulle se mitt ansikte. Det skulle vara en helt anonym site. Men med tiden har min egen inställning till siten förändras och nu kan jag meddela att mitt riktiga namn är Sophie. Men jag älskar namnet Alma och använder det som mitt andra jag i cyberrymden. Jag fortsätter vara Alma trots att ni vet sanningen nu :)

2) Jag är grym på att laga mat och trolla till måltider utav ingenting. Och jag älskar att laga mat. Det är rena terapin.

3) Jag älskar kort och fotoalbum. Älskar att kolla i andras fotoalbum, gärna från barndom eller tonår. Det är så fantastisk att en bit av någons liv rum får rum på en bit papper.

4) Under ett och ett halvt år i början av högstadiet hade jag inga kompisar och var tidvis mobbad. Det har gjort att jag numera är enormt känslig angående vänskap. Senare i livet har jag hamnat i konstiga relationer/situationer pga ev min egen osäkerhet kring vänskap, förmodligen pga att jag under lång tid var så ensam.

5) Jag skriver filmmanus (bla) och förra november filmade jag och ett underbart team min första film som manusförfattare/regissör. Det var stort. Dessvärre, pga min ekonomi och tidsbrist så har jag fortfarande inte klippt den klart. Men jag och min klippare N jobbar på det så ofta vi kan.

6) Jag älskar att sjunga och göra musik och tror fortfarande innerst inne att jag ska bli popstjärna. (Och ja, jag skriver mina egan låtar oxå... aint that a surprise)

7) När jag gick i gymnasiet skrev jag ner allt jag hade på mig varje dag i skolan så att jag aldrig skulle ha samma kläder på mig för nära varandra i tiden. Och nu gör jag väl nästan samma sak fast i cyberrymden.

8) Jag älskar sci-fi. Filmer (Alien), böcker (Stiftelsen), Tv-serier (Taken) mm. Love it all.

Det var det hele. Egentligen ska man utmana några andra bloggare, men jag ber att få göra ett undantag. Om du känner dig manad; do it! It's fun! Tala om för mig att du gjort en så jag läsa den!
Nu ska jag sova. Tjing.



2 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Jag vet inte hur (kanske har du skrivit det förr) men jag visste att du inte heter Alma, men blev ändå förvånad när jag fick veta att du heter Sophie. Men vad fint :)

Kul att läsa lite personligt om dig, jag kände igen mig i en hel del.

Har varit jättedåligt på att blogga på sistone och det beror på massa saker, men funderar på om jag inte ska svara på den här som en start igen. Om det blir så meddelar jag dig. KRAM

Ann sa...

Hej! Shit vad jag kände igen mig när du skrev om högstadiet, jag gick igenom exakt samma sak. Och har nu också värsta vänskapskrisen, vet inte vad jag ska göra. Men min ständiga osäkerhet kan ju verkligen bero på högstadiet. Varför vill nån vara kompis med mig, egentligen liksom?

Det är en Sophie som brukar kommentera på min blogg. Är det händelsevis du?
Kram