fredag 23 november 2007

Angående det här med jeans


Att klä sig handlar om att våga vara sig själv. Att våga visa vem du är. Andra får tycka vad de vill om dig, dina kläder och din frisyr. Jag dömer också, jag ser någon med en speciell outfit så är det klart att jag tänker till, reagerar, kanske vänder jag mig om. Kanske ser någon helt freakad ut.

Men f*n hellre det än att alla läser kvällsbilagorna och klär sig efter deras råd. Det gör oss till en trist grå massa, alla ser likadana ut.

Sverige är jeansens land. Alla tjejer kallar sig för jeans-tjejer. Alla har minst 6 par jeans och växlar dessa och det 104 toppar de har. Jag dömer. Jag tycker att det är skittrist. Är det för de inte vågar? Är det för att de är så man ska se ut? Är jeans våran uniform? Varför vågar inte tjejer bära kjol, klänning, tygbyxor? Varför ska de alltid vara jeans!?


1 kommentar:

Anna-Karin sa...

Det undrar jag också.
/hon som har en en garderob med bara klänningar och endast två par jeans