måndag 19 november 2007

Åter till verkligheten


Efter en vecka hemma mys är jag nu åter i verkligheten. Känns ok, fast jag hade nog gärna stannat hemma 2 veckor till. Eller 3.
Dagen till ära har jag mina nya turkosa stumpbyxor på mig. Eller av ingen anledning alls.
Idag har jag exakt en vecka kvar av mitt liv som 29-årig. Nästa måndag fyller jag Dam. Jag blir då 30. J frågade mig igår vad jag gjorde för 10 år sen. När jag var på väg att fylla 20. Jag bodde då i London och var på väg att flytta hem för att hänga med min 'nya' lillebror. Jag hade nog aldrig kunnat föreställa mig att mitt liv skulle se ut som det gör, även om det inte är speciellt speciellt. Att jag skulle vara sambo med den finaste mannen på jorden. Att jag skulle längta så efter att få bli en familj med honom. Att jag skulle bo i min (vår numera) lägenhet på mitt älskade Södermalm. Att jag blivit sams med så många av mina demoner och trots allt, må väldigt bra.
Ja, tänk. Och tänk, vart kommer jag vara om 10 år till...??

1 kommentar:

Johanna sa...

Det låter hoppfullt! Vad fint och vilken underbar känsla ovan att ha hittat så många nya känslor...