onsdag 24 oktober 2012

Bloggretorik

På väg hem från skolan. Har suttit med ett gäng klasskompisar och fnulat på xtalet. Det ska handla om retorik på något sätt. Jag har ett ämne som jag brinner för men jag har inte lyckats få in retoriken ännu. Men det kommer väl.

När jag sökte på mitt ämne ramlade jag över en sida där Eleine Eksvärd intervjuar Blondinbella om bloggretorik. Hur man skulle lägga upp inläggen, hur man skulle appellera till flera olika målgrupper och målgruppsanpassa inläggen. Jag beundrar alla som ambitiösa och tycker inte att det generellt är fel att tjänar på att blogga. Men åh va trist att vara så business. För mig är en blogg personlig och äkta, det är därför jag läser den. Är så där genomtänkt så känns det knappast äkta. Tycker jag.

Här kan du läsa själv.

Mitt ämne? Hur kan vi använda retoriken i kommunikationen med barn för att skapa ett mer jämställt samhälle.

Den du.


Inga kommentarer: