fredag 26 oktober 2012

Fredags mys? Nja...

Alltså, gnälliga barn. Jag får panik. Idag har de gnällt båda två sen de vaknade. Helge vill bli buren och gråter i panik annars. Elsie grät och grät och gnällde och gnällde, inget hjälpte. Inte bäras, inte frukost. Inte ens tv. De gnällde tills jag lämnade dem.
Sen åkte jag till skolan och jobbade häcken av mig så länge jag kunde. Sen kastade jag mig hem igen och hämtade barnen på dagis. Och så börjar det igen. Gnäll gnäll gnäll. Mest Elsie. Vill inte äta. Ingenting.
Nu har det lugnat sig. Madicken är på. De glor till och från, får spel till och från. Jag sitter intill i rent utmattning. Orkar inte ens fixa middag till mig. Johan är ute med en kompis ikväll. Jag vill bara gå och sova.



Så här såg jag iaf ut idag. När jag var lite piggare.

Inga kommentarer: