tisdag 31 maj 2011

Jag älskar barnkläder

Jag vill inte vara en sån som behandlar sina barn som små dockor, men jag älskar verkligen att klä mina barn. Barnkläder är i min värld så befriade från roller och regler. Ja, det ska vara skönt och praktiskt så att man kan leka och springa. Men sen kan jag gå bananas! Jag älskar mönster, prickigt och randigt, blommigt och färgglatt. Helst allt samtidigt. Men det är svårt efter en viss storlek. Kedjorna delar upp barnen i Pojkar och Flickor och för att hitta roliga färgglada och spralliga plagg får man leta online. Där finns vissligen ganska mycket, så det är ju bra. Tyvärr ofta ganska dyrt dock... Så när ska kedjorna fatta??? När kedjorna fattar, så kommer mammor och pappors inställning till kläder ändras, det tror jag verkligen.


Tills dess syr jag om, syr upp och letar, letar, letar efter kläder som gör mig och mina barn glada.

Inga kommentarer: