torsdag 29 januari 2009

Jag behöver din hjälp.

Jag håller på med en projekt om Avundsjuka och behöver din hjälp. Är du avundsjuk? På vad? Skäms du eller pratar du öppet om det? Är du ung och avundas gamla? Är du snäll och avundas dem som är dumma? Hur känns avundsjuka för dig? Vad gör du?

Eller:

Känner du någon som är avundsjuk som du inte kan förstå? Kanske har du aldrig avundats någon och har ingen aning om hur det känns? Blir du arg på avundsjuka? Tycker du synd om dem?

Berätta ALLT för mig!
Snälla!! Antingen i kommentar nedan eller i ett mail till: whatalmawears@gmail.com

Tusen tack på förhand.

Puss och Gonatt.

2 kommentarer:

www.vardagsmat.blogg.se sa...

Jag hänvisar till mitt lilla inlägg om missunnsamhet i min blogg.

Marie sa...

å ja! jag blir jätteofta avundsjuk! mest på mina vänner, det känns alltid som deras liv är så mkt mer fantastiska än mitt... de är smalare, snyggare, har roligare jobb jamen jag tror du vet vad jag menar? ibland pratar jag öppet om det ibland sitter jag hemma o skäms för att jag är så missundsam. samtidigt är jag ju glad för att jag har så fantastiska vänner o jag är så himla stolt över dem och önskar dem ju bara det bästa. så det är ju jäkligt dubbelt det där.. samtidigt tror jag att avundsjukan kan vara bra ibland också för den utmanar mig att bli en bättre människa. men såklart om jag fick önska så skulle jag inte vilja vara avundsjuk alls. men jag hoppas inte mina vänner far illa av att jag är avis, utan kan ta det som en komplimang, det försöker iaf jag göra när jag märker att ngn är avundsjuk på mig!

det här blev ju jätterörigt men hoppas att det kan komma till användning!