söndag 25 januari 2009

Att pricka in en trend

Det händer inte ofta, men det händer. Jag lyckas gilla något samtidigt som det är trendigt. Eftersom jag är smått allergisk mot 'trender', 'tredigt', 'inne' med mera så tar det nästan emot. Men så kommer jag på att det trots allt bara handlar om att ha kul och känna sig fin och så skiter jag i hur 'trendig' jag kommer vara. Vad yrar jag om?

Örhängen: STORA örhängen. För mig började det med nån gång mitt i illmåendet i vintras, jag såg en vacker kvinna med jättegravidmagen allan, som var så snyggt klädd. Vad vad det? Jag kunde inte sätta fingret på det, hon hade bara jeans, en tajt topp och kofta. Och. Två stora dinglande örhängen i öronen. Åh! Sen såg jag en tjej på HM i Brunogallerian, samma outfit och samma öronutsmyckning. Jag sprang hem och rotade fram alla örhängen jag har. Det blev bara en dag förra veckan, är fortfarande ovan och går hemifrån utan dem för att jag glömmer hur fint det är. Men det ska bli mer. Och så ligger jag i badet nu på söndagsförmiddagen och läser ELLE. Och ELLE berätta att nu är det hetare än nånsin med stora örhängen:

Tja. Jag kan inte annat än hålla med. Men det är finast på dem med stora magar tycker jag. Och ELLE och Damernas gör inte tidningar för gravida kvinnor. Mer om vad jag tycker om detta i ett senare inlägg. Kanske.

2 kommentarer:

Ellen b sa...

Håller med om att det är skitsnyggt! Jag har märkt under min graviditet (nionde månaden nu!) att STORA smycken över huvud taget känns mer och mer rätt ju större magen blir - det måste vara någon balansgrej!

egoflow sa...

det där med trender är så himla märkligt... & det är svårt "att pricka in" & ibland jäkligt svårt att undvika. skönt på något sätt att man ändå har sin egen grund att stå på.

& väskan ÄR snygg! det var nån skitschysst tjej som postade den till mig! :-)