söndag 29 juni 2008

Midsommar i Nottingham

En av mina bästa vänner har flyttat till Nottingham med sin pojkvän Paul. Det har köpt en hus med en fantastisk trädgård och underbar utsikt. Där var vi i nästan 4 dagar. Här är bildbevis.

Anneli och jag gosar lite med Robin Hood.

Secondhand shopping i Nottingham resulterade i en klänning. Fast inte den här. En grön ljuvlig sak som jag snart ska visa.

Världesn näst bästa affär, Boots. Tyvärr köpte jag inte på mig så mycket som jag hade velat eftersom deras ekologiska och naturliga sortiment inte är så bra.

Och så regnade det såklart på Midsommar. Jag och Fästmannen tog Anneli och hennes sambo Pauls hund Cass på en promendad på förmiddagen.


Jag utsåg mig själv till blomsterplockar-flicka (eftersom jag älskar det) och gjorde fina små buketter som vi ställde ut på borden (och ingen la märke till ;) . Så här snygg var jag då och resten av kvällen (som bestod av typiskt svenska midsommar väder; lite upphåll, massa regn. Men vi var glada ändå, åt sill, drack nubbe och massa sambuca).


Sen kom det en massa vänner till Anneli och Paul som vi tvingade att dansa kring stången som vi byggt, och sjunga 'Oh tiny frogs' och 'Foxes run across the ice', i fri översättning av Fästmannen, Anneli och mig själv. Hysteriskt roligt för alla inblandade. Hoppas jag.

Det var Nottingham. Sen var det vidare till Liverpool.

1 kommentar:

Anonymous sa...

Visa allt du köpt! NUUUUUUUUUU! jag vill se en modevisning i bilder. så det så.