fredag 13 juni 2008

Fina Fisken

Före:


En hemska människa tyckte att ett bra sätt att fånga ett företags uppmärksamhet för en framtida anställning var att skicka en guldfisk i en påse. Jag blev väldigt illa
berörd och jag var inte ensam på kontoret att känna så. Vi la honom i en skål istället, men det gick ju inte i längden, så jag ringde en djuraffär i närheten som var vänliga nog att ta emot honom. Så för en stund sen var jag där och såg honom gå från trött och ledsen i min lilla påse till pigg och glad i ett akvarium full med kompisar. Det kanske låter nördigt, men jag blev verkligen riktigt glad av att se honom där. Och vill skicka en bajskorv till han som skickade den till oss. Hur kan man??? Hur kan man ha så lite respekt för livet så man behandlar en fisk som en sak? För att impa på nån reklamchef. Jag hoppas för guds skull att han inte får nåt jobb och ingen uppmärksamhet för det här. Han kan få svamp i anus istället. Det är han värd.

Efter:



Inga kommentarer: